اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اعزام ورزشکاران ایرانی به مسابقات یخ‌نوردی قهرمانی جهان

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: اسفندماه سال جاری مسابقات یخ‌نوردی قهرمانی جهان به میزبانی روسیه برگزار می‌شود که ورزشکارانی از کشورمان به این رقابت‌ها اعزام می‌شوند.

اعزام ورزشکاران ایرانی به مسابقات یخ‌نوردی قهرمانی جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، رضا زارعی بعدازظهر امروز در حاشیه برگزاری انتخابات رئیس هیأت کوهنوردی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران به برنامه‌های فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی طی ماه‌های پیش رو اشاره و اظهار کرد: در دی‌ماه و بهمن‌ماه سال جاری مسابقات یخ نوردی قهرمانی آسیا در کره جنوبی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه همچنین در دهه مبارکه فجر کمپ جوانان جهان را زیرنظر فدراسیون جهانی کوهنوردی و کاپ یخ‌نوردی آسیا در ایران خواهیم داشت، افزود: اسفندماه سال جاری مسابقات یخ‌نوردی نوجوانان و جوانان قهرمانی جهان به میزبانی روسیه برگزار می‌شود که ورزشکارانی از کشورمان به این رقابت‌ها اعزام خواهند شد.

زارعی بیان کرد: طی سه روز گذشته مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا را در هندوستان داشتیم که چهار مدال حاصل تلاش سه‌روزه ورزشکاران کشورمان در این مسابقات بوده است.

رئیس فدراسیون کوهنوری و صعودهای ورزشی با بیان اینکه امروز هم چهار فینالیست در مسابقات سرعت داریم، افزود: انتظار ما تحقق دو تا سه مدال است.

زارعی به قابلیت بانوان در رشته کوهنوری اشاره و بیان کرد: در اعزام به مسابقات هندوستان از بین هفت ورزشکار اعزامی، چهار ورزشکار از بانوان بودند.

وی به‌ضرورت توسعه و رشد استان سمنان در رشته ورزشی کوهنوری و صعودهای ورزشی اشاره و تصریح کرد: سمنان از محبت کویر، جنگل و کوهستان مرتفع برخوردار است که این ظرفیت در استان‌های دیگر کمتر یافت می‌شود.

رئیس فدراسیون کوهنوری و صعودهای ورزشی با بیان اینکه استان سمنان مجموعه کامل ارکانی که به برای کوهنوردی نیاز هست را دارد، ادامه داد: در کنار این ظرفیت‌های الهی، وجود دیواره‌های مرتفع سنگ‌نوردی کمک شایانی به این بخش می‌کند.

زارعی اضافه کرد: اگر زیرساخت‌های مصنوعی در استان سمنان اندک است، باید از وجود این مواهب الهی بهره بگیریم.

وی تصریح کرد: انتظار ما با این است که با پشتیبانی اداره ورزش و جوانان شهرستان‌ها شاهد نصب و راه‌اندازی دیواره‌های سنگ‌نوردی در استان سمنان باشیم.

رئیس فدراسیون کوهنوری و صعودهای ورزشی با بیان اینکه رشته کوهنوردی استان سمنان در رتبه ۲۸ کشور قرار دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تکیه بر پتانسیل‌های موجود و مدیریت و حمایت رئیس جدید هیأت کوهنوردی استان شاهد رشد سریع و ارتقای رتبه سمنان باشیم.

انتهای پیام/۷۴۰۳۴/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول